Saturday 4 August 2007

شيكو أون لاين .. في ذمة الله


هو شعور غريب بجد الواحد زي مابيقرا حاجات بتسعده

ويبقى نفسه يعرف شكل صاحبها وبيرتبط بيه نفسيا

لدرجة انه لو قالوله ده اللي واقف قدامك

هو اللي كاتب الكلام ده
ممكن تآخده بالحضن سواء ولد أوبنت

وبعدين تبدأ تفكر بعدها بثواني ده ميعرفنيش إيه اللي أنا عملته

المهم شيكو أون لاين توفيت ليلة النصف من رجب

ويمكن كنت شفت اللينك بتاعها عند

أشرف توفيق وكنت بقرالها قبل ما أعمل بلوجتي

وكانت بتعلق عندي وعند عاشق الروح

اللي قال الخبر أخوها على الشات بوكس بتاعها

كل اللي يدخل عندي أرجوكم أرجوكم يقرالها الفاتحة

ويدعيلها ربنا يثبتها

ولو هتخش عندها أرجوك أقفل الصوت

لأن محدش عارف الباسورد بتاعها
علشان يقفل المزيكاااااااااااا

وأحب أهديلكم جزء من ديوان نضارة نظر للشاعر محمود رضوان

شيكو كانت منزلاه بوست عندها خاصة لأختي الغالية بطوطة

بننجرح كل يوم لكن بيفرحنا

ان انت جوه القلب ساكن فى افراحنا

وانت الامل فى العيون

والنشوة ساعة الجنون

واياك تكون زيهم وتروح وتجرحنا

ده انت الوحيد منهم تقدر تريحنا

بننجرح

طب ليه بنجرح بعض

وليه يكون الشوك هو الدليل على الورد

وليه يضيع عمرنا بين الجراح والويل

واحنا اللى كان حلمنا الفجر بعد الليل

وليه يطول صبرنا من غير أمل ودليل

واحنا اللى من حقنا ان الامانى تميل

10 Comments:

Blogger Unknown said...

البقاء لله
الله يرحمها
كان نفسي ارد في ظروف احسن

4 August 2007 at 09:54  
Anonymous Anonymous said...

الله يرحمها
:(

4 August 2007 at 12:38  
Blogger دكتور مستكنيص said...

واحدة واحدة بتاكد اكتر ان البلوجر ده خلاص بقي عالم ومجتمع عايشين فيه وحد يموت وحد يتجوز وحد ينجح
ومش عارف ده حلو ولا وحش
لكن هنقول ايه الله يرحمها يارب ويتغاضي عن سيئاتها
صعب اوي اما تحس احساس انه كان هناك ومشي
كانت كاتبة الكلام وخلاص مفيش بعده
بجد احساس صعب حسيته اما دخلت عندها رغم اني مكنتش بدخل قبل كده
يالا انا لله وانا اليه راجعون

4 August 2007 at 14:51  
Blogger MestKA said...

انا لله وانا اليه راجعون

4 August 2007 at 18:04  
Blogger Fahem_Kora said...

انا لله وانا اليه راجعون
لعلى المرء منا يتعظ
ولكنها الحياة
سننسى بعد فترة

اللهم ارحمها وارحم موتى المسلمين

4 August 2007 at 20:08  
Blogger tweety said...

2lla yr7mha we yr7mna

5 August 2007 at 16:44  
Blogger Halawa said...

اللهم اغفر لها وارحمها وعافها واعف عنها واكرم نزلها ووسع مدخلها
واغسلها بالماء والثلج والبرد
ونقها من الخطايا كما نقيت الثوب الابيض من الدنس
وابدلها دارا خيرا من دارها واهلا خيرا من اهلها
وادخلها الجنة واعذها من عذاب القبر وعذاب النار
اللهم امين

5 August 2007 at 21:50  
Blogger صدى الأحزان said...

اللهم ارحمها
وأدخلها فسيح جناتك


يارب العالمين

اللهم تقبل

5 August 2007 at 21:53  
Anonymous Anonymous said...

الله يرحمها، انا لله و ان اليه راجعون ، انا مرات محمود رضوان اللي كاتب بننجرح ، وشائت الظروف اني ادخل و اقرأ القصيده اللي نزلتها لمحمود عندها و عاتتها على انها مش كاتبه اسمه و بكل لطافه و ضحت الصوره، هو ازاي حصل كده اكيد كله بامر الله ، هي كانت معجبه بشعر محود و بتكتب له في بلوج عنده الله يرحمها.

16 August 2007 at 14:28  
Blogger Halawa said...

مدام محمود رضوااان

أهلا وسهلا يافندم
شرفتيني وشرفتينا كلنا
الله يرحمها ويرحمنا جميعا

سلامنا للأستاذ

16 August 2007 at 16:34  

Post a Comment

<< Home