Sunday 2 December 2007

هــبــل في الـجـبـل


احساس رائع انك تحس انك عبييييييييط
في الدنيا دي وكل الناس تبقى مستفة حاجة
ليك وانت واقف تتفرج مش فاهم
بس طعم المفاجآت الصادمة
الملتهبة بالذات للأشخاص الخزعبلية
بيبقى حلو جددددددددددددددددددن
امبارح خير اللهم اجعله خير
نايم بدري على غير العادة
وكنت هسافر مصر
بعد لما خلصت امتحانات
ولكن حصلت ظروف ودخلت نمت
صحيت الصبح على غتاتة عاشق الروح
اصحى يابني الساعة اتناشر
في ايه ياعم أنا عايز أنام
بقالي كتير مطبق نفسي أنام
عايزك ضروري
ياسيدي سيبني بقى غوووور
والواد كوكو الضعيف في خلفية الكلام
قاعد مسخسخ
من الضحك مش فاهم ليه
بصيت في الساعة لقيتها سبعة صباحا
ودي أول كدبة عادي مش مشكلة
أنا السبب علمناهم الكدب
سبقونا ع الابواب
قلت حسبي الله وقمت أغسل وشي
وإذ بي وأنا ماشي في الصالة
لقيت واحد ماشي كده جنبي
لابس هدومي
قلت خير
يمكن أنا مقابلني
أو مشفتنيش قبل كده
أو يطلع كلام أمي صح
إني بمشي بالليل وبروح حتت تانية
زي سعاد حسني في بئر الحرمان
أو انفصام شخصية الصبح دكتور وبالليل رقاصة
ركزت تاني في اييييييييه
ايه اللي بيحصل فكرت أقرصني ؟
ولقيت كل الناس بتضحك عليا
الواد ده اللي لابس هدومي
مش أنا
آخر مرة شفتني مكنتش كده
هو صحيح من زمان مبصتش في مراية
بس أكيد مش هتحول كده
لقيته آه البني آدم أنا عارفه
ده الطويل الرفيع أبو دقن
أيوة صاحبي لابس هدومي
أنا زعلت على هدومي اللي هتنضف
طيب هو جه هنا ازاي ؟
هي الامارات فتحت فرع جديد في مصر
ولا ضموا إمارة الدقهلية ع الامارات
ايه اللي جاب القلعة جنب البحر
وقفت مذهوووووووووووول جدن
وهو قاعد يتنطط وعاشق فطسان
وأمي واخواتي بيضحكوا
سامع صوتهم من الدور اللي تحت
واللي مزود الصدمة
انه قايل انه مش جاي
الكذب ده حاجة لذيذة بجد ههههه
بجد مبسوط جدن فرحان قوي
روحي رجعت لي
مفاجأة خزعبلية لوزعية خلفشعية
حمد الله ع السلامة يا سكايار
ولو سمحت رجع هدومي اللي سرقتها أحسن لك

7 Comments:

Blogger نبع صافى said...

اوووووووووول كومنت
حمدالله على سلامة عودة روحك
حمدالله على سلامة سكايار
ويارب تكونوا بخير
ويارب نفرح بنجاحك قريبا
بجد الصديق المخلص كنز
من السهل أن تضحي من أجل صديق...ولكن من الصعب أن تجد الصديق الذي يستحق التضحيـــة
بس انت الحمد لله عتقت ووجدته
هههههههههه ولا ايه ؟؟؟؟
ربنا يديم الخير والسعادة على الكل
يارب اللهم امييين
سلامى للكل

2 December 2007 at 16:00  
Blogger Halawa said...

نبع صافي

هلا هلا صافي هانم
أخبارك اش لونك
النجاح موعدكيش
انما احنا بخير
ههههههههههههه
ربنا يخليكي يا ذوق
شكرا ليكي

3 December 2007 at 13:57  
Blogger الحلم العربي said...

أولا : حمد الله على سلامته
ثانيا : ربنا يخليكوا لبعض و يمتعكوا بالصداقة الجميلة دي و يديمها يا رب

تحياتي

3 December 2007 at 22:59  
Blogger •«ρяoιd»•™ said...

حمد الله علي سلامتك يا عم سكاير لو هتبصلك بصه هنا

بس ابقي رجع الهدو يا عم انت انت عارف بقي الحاجات اللي بتلزق علي الجلد دي

مش معانا الكلام ده

هع هع هع هع

تحياتي

4 December 2007 at 20:43  
Blogger السـيد شبـل said...

حلاوه اتجنن ياجدعان......
_________________________
جميل والله ياحلاوة انك لسه بتحب اصدقائك والله كويس ياجماعه
اصل مش عارف ليه بشوف ان الصحوبية كانت ايام زمان ... مش زمان بتاع ام كلثوم...زمان ايام الطفولة..

المهم الف مبروك على عودة صاحبك

6 December 2007 at 11:09  
Blogger media said...

جميل البوست دة ودمه خفيف

بجد اعدت اضحك جامد

افتكرت نفسي لما بوسي او جميلة بوحريد تشوفني بضحك فجاءة على حاجة افتكرتها وتقول البت اتجننت يا عيال

8 December 2007 at 23:57  
Blogger Abd-Alrahman said...

علي فكرة بوست جميل جدا جدا
انا محتاج ميلك اخي الكريم ضروري عايز اتكلم معاك في حاجة مهمة جدا جدا
am_online5@yahoo.com
am__online@hotmail.com
بجد يا ريت تضيف الايميل دة بتاعي
وشكرا جزيلا

10 December 2007 at 03:50  

Post a Comment

<< Home